28 Ekim 2014 Salı

Ne kadar Özgürüm?

Özgürlük özgürlük özgürlük. Acaba kaç ülke kaç millet özgürlük diye diye korelip yobazlaşıyor bizim ülkemiz gibi. Hukuk amfisinde kürsüye çıkıp anlatıldığı gibi değil hak hukuk özgürlük. Halkımız bencil kendi görüşü haricinde görüş kabullenmiyor. Ve gelişmiyor. Ne kadar özgürsünüz ki mesela ben şuan otobüsteyim arkamdaki çiftin yapış yapış öpüşme seslerini gulusmelerini açik secik muhabbetlerini dinleyim rahatsız rahatsız seyahat ediyorum. Uyarıyım mı? Yobaz sana ne milletin öpüşmesinden denmesi için mi ? Özgürüm ya. Mesela kişisel algılar. Ne kadar sığ ne kadar alçak bi düşünce. Senin ilahın atatürk olabilir. Yada diğerinin inek benim de allah olabilir. Sen ineğe tapana saygı duyuyorsun ve allaha tapana sığ ve yobaz diyorsun. Ve bazı yükün altına girdiğinde kendi dininin emirlerini yerine getirdiğimde yobaz saçma atatürke aykırı oluyorsun. Benim amfide demokrasi tanımını kanundan ezberleyen sevgili arkadaşım evet haklısın özgürüm. Sokakta rahatça sevişemediği içemediği elalemin karısına kızına musallat olamadıgın için körkütük sarhoş gezemediğin için özgür olmayan sensin çünkü sen toplumun en kısıtlı insanısın çünkü laiksin atatürkçüsün ve senin dışında başka bir görüş yok sana herkes saygı duyucak ama sen kimsenin dinini allahını ve değerlerini tanımıcaksın. Çünkü sen modernsin ben hiç birşey bilmeyen bir koyunum. Daha düne kadar fikirlerimi önemsersin daha mutavazi yaşamaya karar verdiğimde konuşmaya gerek görmezsin çünkü senin hakkın hukukun bu kadar. Insan once insana insan oldugu icin saygi duymali ve karşısındakini kısatlamamalı. Senin küçük gördügün o degerler başkası icin inanç meselesi özgürlük mü istiyorsun önce insanlığın sınırlarını çiz üstüne neden mi çünkü sen saygı duymadıkça anca köpekler gibi anlaşır havlarsın. Kimse konuştuğun dili anlamaz. Sen kendini büyük görürsün ama gittikçe ufalırsın. Şimdi bir bir toplum olarak bakıyorum da küçümsene o Osmanlı da yaşamak isterdim. Kadının padişahı bile yargıladıgı o hakkı ve özgürlüğü hiçe saymayan toplumda yaşamak isterdim. Yada senin kölesi olduğun ideolojisini benimsediğin Amerika Birleşik Devletlerinde yaşamanı dilerdim. Yaşa ki özgürlük karşıtı sığ insanlarla aynı toplumu paylaşmayalım. Atatürkün kurduğü ve sözde özgür bu ülkede haklarım ve özgürlüğumle yaşamak isterdim ama malesef. Ne yazık ki algılarımızı değiştiremeyeceğiz ve hep sığ kalacağız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder